مصاحبه آرشیو خبر ها
لیگ قهرمانان ، رویایی در دسترس است

لیگ قهرمانان ، رویایی در دسترس است

مدیر یوونتوس آندره آ‌ آنیلی باور دارد که یوونتوس در واقع با بارسلونا و بایرن مونیخ برابر است، در حاشیه تمدید قرارداد آندره آ‌ بارزالی و جانلوییجی بوفون، آندره آ آنیلی مدیر یوونتوس گفت:

 

اولین نکته ای که باید یاداوری کنم این است که، چه برای شخص من و چه کل باشگاه یوونتوس، فتح پنجمین اسکودتوی پیاپی منتهای رضایت و غرور است. چیزی که امسال برای ما بدون شک تلخ بود حذف از لیگ قهرمانان اروپاست. البته این یک نوع تلخیِ تلخ و شیرین بود، چرا که بازی ما برابر بایرن مونیخ، وسعت بین المللی این تیم را تایید کرد. نشان داد که سال قبل اتفاق نبود، بلکه ما، یوونتوس، حقیقتا داریم خودمان را بین بزرگترین های اروپایی قرار می دهیم. ما در واقع در برابر دو تیم بارسلونا و بعدش بایرن مونیخ دو بازی برابر ارائه دادیم، بازی که از نظر ما زیباترین مصاف این فصل لیگ قهرمانان بود، مثل بازی یک چهارم نهایی لیگ اروپا بین دورتموند و لیورپول. ما باید آخرین سیگنال، مبنی بر اینکه ابعادمان در حد بین المللی است ارسال کنیم.

 

 

من در مورد پنجمین اسکودتو با غرور و افتخار صحبت کردم اما فکر نمی کنم تا وقتی که 10، 15 و یا 20 سال بگذرد ما بتوانیم بزرگی این نتیجه را درک کنیم. تنها وقتی کمی زمان بگذرد می توانیم بفهمیم که ما یک صفحه از تاریخ را نوشتیم، در حال حاضر نمی توانیم خودمان را با آنچه انجام داده ایم مشغول کنیم، چرا که مطلقا روی اهداف بعدیمان تمرکز کرده ایم. وقتی به یوونتوس می آیید، تشخیص می دهید که مهم ترین اهداف آن هدفی نیست که به آ رسیده اید، بلکه (هدفِ) بعدی است. پس از این لحظه به بعد توجه ما روی فینال کوپا ایتالیا در 21 می است، چرا که باعث می شود ما به اولین تیم ایتالیایی تبدیل شویم که توانسته دو بار دابل کند، بنابراین رویش تمرکز کرده ایم، پس تنها بعد از این می توانیم در مورد امسال به نتیجه گیری هایی برسیم.

 

لحن و خودباوری همه ی اعضای یوونتوس از جام الکان گرفته ، آندره آنیلی ، بوفون ، لیختشتاینر تا برسد به ما هواداران ، بعد از بازی یووه بایرن تغییر کرده است ، ما حالا اعتماد به نفس بیشتری داریم.

 

اهدافی هم هستند که برای سال بعد مد نظر داریم و با مربیِ کلاس جهانیمان واقعا شانس فراتر رفتن از تاریخ و پیوستن به افسانه ها با کسب ششمین اسکودتوی پیاپی را داریم. و یا می توانیم واقعا تلاش کنیم که به اهداف بین المللی مان (لیگ قهرمانان اروپا) برسیم. همه ی بچه هایی که در یوونتوس هستند حالا می دانند که می توانیم برویم و در هر مرحله ای در اروپا بازی کنیم. می دانیم که این می تواند رویا باشد، اما رویای است که هم اکنون در دسترس است.

 

آنیلی سپس به تمجید از بوفون و بارزالی که قراردادشان را تا 2018 تمدید کردند پرداخت:

 

این دو پسری که کنار من نشسته اند باعث می شوند کمی احساساتی شوم، چرا که من در کنار دو قهرمان جهان هستم، دو مردی که پنج بار پیاپی قهرمان ایتالیا شده اند. جیجی می تواند 5 اسکودتوی دیگر را هم به آنها اضافه کند، به علاوه ی جام ها و افتخارات ملی اینکه در طی این سالها جیجی کاپیتان یوونتوس بوده، مزیت بزرگی برای من به حساب می آید، چرا که کاپیتان یوونتوس، کاپیتان ایتالیا هم هست. کاپیتان صرفا کسی نیست که بازوبند می بندد، بلکه کسی است که در داخل و خارج از زمین تفاوت ایجاد می کند. آخرین باری که اینجا بودم امیدوار بودم کسی مثل او بتواند بالاترین جایزه ی فردی توپ طلا را کسب کند، البته این اتفاق عملی نشد، بنابراین امیدوارم جیجی هرگز تسلیم نشود و باید دید چه اتفاقی می افتد.

 

 

همچنین در کنار من آندره آ‌ نشسته است، که من بارها به شوخی به او گفته ام که بهترین خریدم بوده است و الان هم تنها می توانم این موضوع را تصریح کنم. آندره آ ‌هم یک پسر جدی و کم حرف دیگر است که سزاوارِ نه تنها 10 برابر بلکه 100 برابر این توجهی که به او می شود، می باشد. فکر نمی کنم او به دنبال این چیزها باشد، اما بدون شک نیاز لیاقت دارد بیشتر در دید باشد. او یکی از بهترین مدافعان نسلش است و وقتی در مورد تیاگو سیلوا، جرارد پیکه و جان تری صحبت می کنیم او هم جزئی از این لیست هستند. این واقعیت که ما در دو سال گذشته او را داشته ایم و در دو سال آینده هم کنار ماست باعث می شود عمیقا به خودمان افتخار کنیم. ما دو سال دیگر در پیش رو داریم و با آندره آ‌ و جیجی تا 2018 قدم خواهیم زد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: